Little Manila - Panagiotis Papoutsis
824
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-824,ajax_fade,page_not_loaded,,paspartu_enabled,paspartu_on_bottom_fixed,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-16.6,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.1,vc_responsive
 

Little Manila

Η μικρή Μανίλα

Η περιοχή των Αμπελοκήπων είναι εδώ και πολλές δεκαετίες τόπος διαμονής των Φιλιππινέζων της Αθήνας. H κοινότητα τους αριθμεί περίπου 10.000 κατοίκους, οι οποίοι και διαμορφώνουν την ταυτότητα της περιοχής. Τις Κυριακές, πιστοί στο ραντεβού και στην θρησκεία τους, γεμίζουν την Καθολική Εκκλησία της οδού Ομήρου. Οι Φιλιππίνες είναι η μόνη χώρα της Ασίας όπου ο Χριστιανισμός είναι η επικρατέστερη θρησκεία, ως αποτέλεσμα της ισπανικής αποικιοκρατίας. Το κυριότερο χριστιανικό δόγμα της χώρας είναι το Ρωμαιοκαθολικό, σε ποσοστό 90%. Οι πρώτης γενιάς Φιλιππινέζοι που κατοικούν στην Αθήνα έχουν στενή επαφή με την πατρίδα σε συναισθηματικό, επικοινωνιακό και οικονομικό επίπεδο. Διατηρούν την μητρική τους γλώσσα όπου είναι δυνατό, εργάζονται σκληρά και κάνουν οικονομίες για να συντηρούν με εμβάσματα συγγενείς στην πατρίδα, αλλά και για να προσφέρουν στα παιδιά τους αξιοπρεπείς σπουδές και ένα καλύτερο μέλλον. Η δεύτερη και, κυρίως, η τρίτη γενιά Φιλιππινέζων υιοθετεί μια πιο προσωπική κουλτούρα σε σύγκριση με τους προγόνους τους.

Η φωτογραφική σειρά “Η μικρή Μανίλα” αποτελείται κατά το μεγαλύτερό της μέρος, από πορτρέτα Φιλιππινέζων μεταναστών της Αθήνας σε εξωτερικούς χώρους στην περιοχή των Αμπελοκήπων, καθώς και, σε μικρότερο ποσοστό, εικόνες νεκρής φύσης από εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους όπου δραστηριοποιούνται. Η διάχυση του φωτός από κτίριο σε κτίριο, λειτουργεί ως ένα γιγάντιο αστικό στούντιο φωτογράφησης γεγονός που μου επιτρέπει να φωτογραφίζω οποιαδήποτε ώρα της ημέρας. Η φωτογραφική μου προσέγγιση στα πορτρέτα είναι μεθοδολογικά τυπολογική και επιτελεστικά μετωπική. Τοποθετώ τους πρωταγωνιστές σε απόσταση, έτσι ώστε να τονιστεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν. Η έκφραση τους είναι ουδέτερη, σχεδόν ανέκφραστη, καθώς ο νους τους ταξιδεύει στην αγαπημένη τους πατρίδα, χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά. Βρίσκονται ανάμεσα σε δύο πατρίδες και λειτουργούν ως μέτοχοι πολιτισμικών αξιών δύο χωρών: της χώρας που έχουν στην καρδιά τους και που αντικατοπτρίζεται στο βλέμμα τους, αλλά και του νέου τόπου που επέλεξαν να ζήσουν ως οικονομικοί μετανάστες. Η έντονη θρησκευτικότητα των Φιλιππινέζων είναι εμφανής στην κοινωνική τους συμπεριφορά, έτσι ώστε η ηρεμία στα βλέμματα και στην σωματική στάση τους να παραπέμπει σε προσευχή. Στις εικόνες νεκρής φύσης, επιλέγω πολιτιστικά και θρησκευτικά αντικείμενα τα οποία παραπέμπουν αισθητικά και εννοιολογικά στις αξίες της κοινότητας και στην ιδιαίτερη πατρίδα τους, τις Φιλιππίνες.

 

Η συγκεκριμένη σειρά φωτογραφιών υλοποιείται στο πλαίσιο του Μεταπτυχιακού “Φωτογραφία Έρευνα και Μεθοδολογία” του τμήματος Φωτογραφίας και Οπτικοακουστικών τεχνών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής.

Category
Artistic